MariaBarbu Weblog – idee şi expresie

July 17, 2008

La uninominal, ILIESCU poate castiga colegiul ROMANIA!

Filed under: Lumea de azi, Politica — Maria Barbu @ 11: 50. am.

Vad cu o anume stupoare cum Realitatea TV nu isi poate stapani nesfarsita bucurie la anuntul facut de presedintele ION ILIESCU pe blogul domniei sale ca nu va mai candida pentru Parlament! O bucurie desantata este aceasta a postului Realitatea, o bucurie pe care adversarii politici ai presedintelui Iliescu nu si-o pot stapani.

Dar eu cred altceva. Eu cred ca milioane de romani vor fi dezamagiti daca vor afla ca Ion Iliescu nu ii va reprezenta, cred ca milioane de oameni din aceasta tara se vor simti abandonati si nefericiti, gandindu-se ca liderul politic cel mai responsabil, cel mai devotat interesului general, cel mai implicat in viata natiunii, s-ar putea retrage din viata politica activa, lasand pe altii sa “insface” functii reprezentative si importante.

Stiu foarte bine ca sunt atatia politicieni romani care l-ar dori pe Ion Iliescu iesit din sfera politicii de putere reala, indepartat de zona din care poate influenta cu adevarat deciziile politice care privesc Romania. Sunt atatia adversari politici care stiu ca ION ILIESCU POATE CASTIGA LA UNINOMINAL TOATA ROMANIA, iar ei nu vor asta, nu vor sa se vada cat este de util si de pretuit si de dorit presedintele Iliescu de marea masa a romanilor!

Eu indraznesc sa ii cer presedintelui ION ILIESCU sa ramana pe baricade, sa candideze neaparat la alegerile pentru Parlament, pentru ca interesul romanilor este acela de a avea reprezentare la cel mai inalt nivel al moralitatii politice in persoana lui Ion Iliescu, sa candideze neaparat pentru ca acest capital de iubire populara, de energie a maselor care isi incredinteaza viata celui in care cred, nu trebuie pierdut, risipit.

I-as cere presedintelui ION ILIESCU sa fie in fruntea PSD si sa candideze pentru a putea fi in fruntea Parlamentului Romaniei, ca un garant al unei politici oneste, dedicate binelui general, progresului Romaniei si echilibrului politic! ION ILIESCU REPREZINTA FARA NICI O INDOIALA GARANTIA PENTRU O POLITICA ROMANEASCA DE MARE VALOARE, DE INALTA TINUTA MORALA SI DE ECHILIBRU CORECT SI DEMOCRATIC.

57 Comments »

  1. Dragă Maria,

    ILIESCU ESTE ROMÂNIA! El nu se poate reduce pe Sine la un amărât de colegiu. Este sub demnitatea Domniei Sale să candideze la Plopeni, ce Dumnezeu! Plus că Puterea Domniei Sale este, aşa cum ştii bine, de cu totul altă Natură…

    Comment by Mihnea Georgescu — July 17, 2008 @ 2: 00. pm.

  2. Maria, ai surprins foarte bine esenta: Ion Iliescu e singurul care poate castiga Romania intreaga, la vot uninominal. Sa speram ca aceasta decizie va insemna o reprezentare, pe un alt palier, a milioanelor de romani ce-si pun toate sperantele in singurul lider autentic din politica romaneasca, in singurul care e preocupat de durerile lor si care le poate fi reprezentant onest.

    Comment by Horia Blidaru — July 17, 2008 @ 2: 29. pm.

  3. Maria, poate ca Ion Iliescu e satul de politica, si-o dori si el o batranete linistita. Zic si eu. Nu stiu daca e bine sau nu ca a decis astfel, dar decizia ii apartine. Mie imi pare rau ca nu ramane pe baricade, dar, stii cum e, pana la urma ti se mai si ia. Cat despre Irealitatea, hai sa-i lasam in durerea lor, astia prosti vor ramane pana la moarte.

    Comment by Oana — July 17, 2008 @ 3: 59. pm.

  4. Dupa Revolutie, Iliescu a reprezentat raul suprem pentru Romania. A centralizat si a condus puterea fostului aparat de conducere, al celui de dinainte de 89. A creat generatii de emigranti pentru ca a facut Romania sa stagneze economic, politic si democratic. A incurajat coruptia de la cel mai inalt nivel pana jos, pe intregul lant ierarhic. A avut puterea, o are in continuare si, daca ar fi avut intentii bune, Romania ar fi altundeva acum. A avut insa intentii rele pentru ca a fost educat in scoli din care nu avea cum sa invete despre intentiile bune. A fost intotdeauna invingator, in tot ce si-a propus. Singura poticneala a fost cand a fost indepartat de la sefia partidului. Atunci s-a imbolnavit fizic, necesitand o operatie pe cord. A castigat si atunci. A condus partidul mai abitir decat inainte, i-a ras lui Geoana in nas, transformandu-l intr-o marioneta penibila. Bravo domnule Iliescu: ati reusit ceea ce nici in cosmarul cel mai negru nu cred ca si-ar fi putut imagina cineva.

    Comment by neinfectat de comunism — July 17, 2008 @ 6: 22. pm.

  5. In 2007 propaganda televiziunilor RTv-Antena isi atinsese limitele si nu mai avea efect.
    Mai mult, romanii incepeau sa “reactioneze”, nu mai erau inerti politic, si incepeau sa dezvolte anticorpi pt. propaganda murdara standard a PSD-PNL.
    Atunci, americanii l-au trimis aici pe Finkesltein care e cunoscut prin expertiza in campaniilor murdare.
    Si asa odata cu Finkelstein – PSD si PNL au primit cadou de la americani inca o viata (ca in filmele lor proaste), pentru ca fara Finkelstein PSD si PNL ar fi murit de moarte buna.
    Televiziunile “majoritare” plus maestrul propagandei negre Finkelstein au facut impreuna ceva care are efectul unui coctail molotov pt. democratia din romania : au lansat cateva campanii care au facut ca oamenii obisnuiti sa se indeparteze pentru totdeauna de democratia participativa, de ideea de a mai influenta cumva decizia politica, au produs adica absenteism si relativizarea valorilor.

    Comment by neinfectat de comunism — July 17, 2008 @ 6: 36. pm.

  6. @Mihnea,
    Am spus ca nu mai intervin pe fire politice aici la Maria, iar la AN pe nici-un fir, dar asta nu prea e un fir politic este un fir al mistoului maximus si aici si la Nastase si dupa cate inteleg si pe blogul lui Iliescu la moderare. Spune-mi ca a trecut de moderare si -ti dau premiul Nobel;Ce San Antonio, ce Celine , ce Gargantua etc etc? Tu maretule Mihnea, geniu al mistoului carpantin, spumos ca sampania Basilescu care se bea pe vremuri la Capsa.
    Gata ca daca ma mai incing scriu o oda “de moare de ciuda” si Vadim si Paunescu la un loc.

    Comment by ion adrian — July 17, 2008 @ 8: 17. pm.

  7. @Dragă Maria, în primul rând, îţi mulţumesc pentru sensibilitatea ta şi pentru inteligenţa cu care te-ai solidarizat cu mine pe blogul lui Victor. E

    Referitor la domnul Iliescu, după cum probabil ai văzut, postarea ta am reluat-o şi eu la mine. Vă admir pe voi cei care credeţi sincer. Chiar dacă nu pot fi de acord cu voi, oricum, nu în totalitate.

    Gândeşte-te, însă, că are o vârstă şi probleme de sănătate. Dacă asta e decizia dumnealui, cred că trebuie respectată. În acest fel, se va putea ocupa de PSD, care are nevoie de un ochi lucid.

    Comment by Roxana Iordache — July 17, 2008 @ 8: 23. pm.

  8. Dragă Ion Adrian,

    Mulţumesc sincer pentru aprecieri, care mă onorează. Sunt un mare ironist, dar sunt şi un realist, sau aşa îmi place să cred. Mişto-ul de care spui este mai real decât analizele seci ale sclivisiţilor de consultanţi.

    P.S. A trecut de moderare, da, Ion ILIESCU este Ultimul Don în materie de intelectualism, dacă mă-nţelegi!

    Comment by Mihnea Georgescu — July 17, 2008 @ 8: 27. pm.

  9. @Mihnea,

    imi permit sa cred ca presedintele Iliescu nu sufera de vanitati marunte, adica nu poate pune problema in acesti termeni, ci poate in termeni de major/minor, responsabilitate nationala/responsabilitate locala, ori in altfel de parametri, care noua, cu siguranta, ne scapa.

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 8: 29. pm.

  10. Dragă Maria,

    Fireşte, aşa e!

    Comment by Mihnea Georgescu — July 17, 2008 @ 8: 32. pm.

  11. P.S. Sigur ca presedintele Iliescu este campionul absolut al alegerilor uninominale, dat fiind ca a candidat de 4 ori la presedintia Romaniei si de 3 ori a obtinut-o!

    Deci, cine spune ca tocmai lui Ion Iliescu i-ar putea fi teama de votul uninominal este complet stupid (vezi Valeriu Stoica-pdl)!

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 8: 35. pm.

  12. Dragă Maria,

    Ideea articolului meu inspirat de al tău era că Ion ILIESCU ar putea candida pentru a patra oară la Preşedinţie şi ar lua with flying colors… (vezi că am folosit grafia americană ;) ). Constituţia se schimbă, că nu bătută-n cuie… Şi AN poate să îşi mai facă 5 ani încălzirea pentru prezidenţiale ca Prim Ministru… timp în care nu cred că mai rămâne picior de PDList în Ţară…

    Comment by Mihnea Georgescu — July 17, 2008 @ 8: 39. pm.

  13. @Horia,

    sunt convinsa ca presedintele Iliescu isi propune sa renoveze stanga politica romaneasca, ceea ce inseamna enorm, dar acest demers, istoric as putea spune, nu exclude continuarea activitatii politice a domniei sale. Eu sper ca va reflecta cu mare seriozitate, cu acea profunzime care il caracterizeaza si ca va lua decizia cea mai apropriata!

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 8: 44. pm.

  14. @Mihnea,

    de deciziile pe care le va lua acum presedintele Iliescu depinde Romania! Sunt absolut convinsa de asta, asa incat nu pot sa vad contextul politic national fara statura acestui mare lider care este Ion Iliescu!

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 8: 46. pm.

  15. @Mihnea, n-o mai da cotita, ca astia nu te baneaza, ce Ceausescu il bana de fapt pe Paunescu si pe Vadim, nu nici vorba, cerd ca dimineata se uita dupa odele lor si suferea daca astea lipseau. Da-i inainte, prietenii stiu de ce.

    Comment by ion adrian — July 17, 2008 @ 8: 48. pm.

  16. @Oana,

    nu cred ca presedintele Iliescu va fi vreodata satul de politica, pentru ca vocatia sa majora de lider politic national nu il va lasa sa renunte niciodata!

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 8: 51. pm.

  17. Butonând, am dat şi eu peste Ficţiunea TV, cu emisiunea în discuţie. Din decenţă, am trecut mai departe, pe un canal care oferea un meci de fotbal pe plajă…

    Comment by Vania — July 17, 2008 @ 8: 56. pm.

  18. @neinfectat,

    Ion Iliescu a reprezentat si va reprezenta perpetuu un model de inteligenta politica, un model de lider responsabil, echilibrat si implicat, asa cum nu va fi niciodata actualul nedemn ocupant al fotoliului prezidential.

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 8: 57. pm.

  19. @prietene neinfectat,

    esti prea destept pt asemenea asertiuni. Astept de la tine analize mai serioase.

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 8: 58. pm.

  20. @Ion,

    ma bucur mult ca ai revenit. Iti simteam cu adevarat lipsa!

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 9: 00. pm.

  21. @Roxana,

    imi face placere ca esti aici si sunt convinsa ca un om inteligent ca tine intelege esenta modelelor de leadership.
    Iti pastrez cu drag un exemplar din cartea mea “Postmodernismul, liderii si crizele”, rezultata, asa cum am mai spus ai altadata pe blog, din prima parte a tezei mele de doctorat (in leadership).
    Te imbratisez, liberalo, si iti marturisec cu placere slabiciunea mea pt liberalism, eu pledand pt o formula politica social-liberala!

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 9: 12. pm.

  22. @Vania draga,

    bine ai facut ca ai trecut mai departe!

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 9: 16. pm.

  23. @Ioane,

    cred ca exact la fel ca Ceausescu altadata, cand astepta ode, face si Basescu acum! Ce urat!

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 9: 17. pm.

  24. @maria/o
    Decizia lui Ilici de a se retrage este in sfarsit o veste datatoare de sperantza si pt cei care nu ii pupa dosul zbarcit de atatea povetze socialiste de doi lei…ce sa-i faci maria? tanti cu coasa se apropie cu pasi repezi si de idolul tau fals…poate pe patul de moarte o sa admita ca D-zeu exista si pt un bolsevic batran ca el….
    Ce o sa faca tanti Nina fara el? ce o sa faceti voi sclavi ai unui idol gaunos? cine o sa ii ia locul? nastase cel arogant? geoana cel prostanac? poate chiar mihnea turcitu?

    Comment by neinfectat de comunism — July 17, 2008 @ 9: 38. pm.

  25. @Neinfectat,

    in primul rand, te rog sa pastrezi un ton elegant. Tu si altii il pupati in dos pe basescu, eu nu pup pe nimeni, pt ca slugi sunt cei care fac curte puterii, nu unei personalitati care nu mai detine prerogative de decizie, cum este Ion Iliescu. Te rog sa fii decent si sa nu mai postezi aici decat daca vrei sa spui ceva cu adevarat semnificativ!

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 9: 41. pm.

  26. Asa cum am spus şi în altă parte, eu cred că PSD fără I.I. şi-a semnat condamnarea la o moarte pe cae o merită.
    Păcat că nu este nci o forşă politică credibilă care să-i ia locul.
    Ma gândeam eu să înscriu “Partidul celor care nu merg la vot” dar mi-e prea lene !!!

    Comment by geomarz — July 17, 2008 @ 10: 41. pm.

  27. @geomarz,

    cred ca esti mult prea radical, dar… e intr-adevar de neconceput PSD-ul fara Ion Iliescu. Din fericire insa nici nu se pune aceasta problema!

    Comment by Maria Barbu — July 17, 2008 @ 10: 59. pm.

  28. Eu cred acum într-o strategie inteligentă a Preşedintelui Iliescu. Nu cred că putea lua o asemenea decizie fără să fi făcut înainte toate calculele cu privire la alegerile din toamnă.
    Un om de valoarea lui Ion Iliescu, poate câştiga alegerile pentru fiecare dintre candidaţii PSD. Cred că a ales să nu se concentreze pe propria-i campanie, în favoarea candidaţilor PSD.
    Veţi vedea ce tur de forţă va face Preşedintele Iliescu în campania din toamnă.

    Comment by Alandra — July 17, 2008 @ 11: 54. pm.

  29. @Alandra,

    si eu sper din tot sufletul ca presedintele Iliescu va actiona in continuare cu forta politica ce il caracterizeaza. Ion Iliescu este un maestru al leadership-ului strategic, asa incat o stretegie inteligenta si in favoarea PSD poate sa fie cu adevarat ceea ce vizeaza domnul presedinte.

    Comment by Maria Barbu — July 18, 2008 @ 12: 24. am.

  30. @Maria,
    Regele mistocarilor m-a facut sa revin, dar numai pentru ca si-a depasit propria masura, dar desigur ca mai intru ,mai privesc mai citesc dar din motive explicate ma abtin la problemele politice.
    Asa aplic eu aici, principiul francez cum ca: socotelile bune fac prietenia buna.
    Pe un singur blog nu am intrat si nu intru tocmai ca in ce vedeti voi un geniu al raului un vad un geniu al raului ,caci cel bolnav de putere ori care i-ar fi aptitudinile si inteligenta, nu poate produce decat rau si acela cu R mare.
    In istorie se vor recunoaste faptic crimele produse de regimul Iliescu si el care stie vrea sa pacaleasca istoria cu motivatia lor care este doar boala de putere si deja raspandacii functioneaza in acest sens, cu aceleasi clisee care functinau si in timpul ceausismului dar si prin toate tarile comuniste, cliseul conducatorului animat de idealuri inalte, dorinta de bine, dar mintit, indus in eroare etc de colaboratori sau cum ca raul facut a fost un rau mai mic pentru a indepata unul mai mare.
    Probabil deci, ca si la noi cand se vor recunoaste si se vor recunoaste crimele si vinovatiile, poate si mai repede, dar sigur imediat dupa disparitia fizica a lui Ion Iliescu, vor apare cei care vor spune:
    Ion Iliescu a fost un mare om politic caci:
    1. daca nu era el, in 22-25 dec 1989 sa-i cheme pe rusi, ar fi fost invadata Romania dinspre vest si numai frica potentiala de rusi i-a oprit, facandu-se ca uita faptul ca Gusa a spus niet -de aceea a fost asasinat in mod lent si in chinuri;
    2. Daca nu mureau cei 1000 de nevinovati, daca nu se inventa acest scenariu cu teroristi, care ne-a tinut la putere ar fi murit intr-o lupta inutila intre mine, verdet, factiuni securistice etc, zece mii sau mai multi, ar fi putut fi chiar si razboi civil, cum am riscat si la Tg Mures, uitandu-se(adica omitand sa recunosti) ca au inceput sa moara oameni, si scenariul criminal a inceput in 22 dec, seara, in fata CC, cand la strigatul multimii, care simtea ca revolutia le va fi furata: FARA COMUNISTI a inceput diversiunea si uitand deasemeni ca pe langa acad St Gheorghiu era o gasca de perestroikisti coordonati de la ed tehnica de Ion Ilescu, cu Mircea Pascu, Virgil Magureanu etc si ca dupa diversiunea Tg Mures(totul azi o indica ca atare) s-a infiintat SRI si sef a fost pus amicul Magureanu;
    3. Daca nu chemam minerii Romania intra in razboi civil. Asta va ramane insa o simpla afirmatie prin nimic sustinuta, ci doar prin repetitie, caci nu se poate aduce nici-o presupunere falsa in sprijin, cea cu legionarii si partidele istorice etc fiind deja desumflata repede de atunci, in schimb exista tot felul de dovezi pe care nu le mai reiau, ca mineriada a fost coordonata de sus si atunci raspandacii, agentii dezinformarii vor spune sau vor scrie ca fie Ion Iliescu a fost mintit, fie ca altii au actionat si l-au pus in fata faptului inplinit,ceea ce din motive politice de interes national, el marele Ion Iliescu nu a putut sa marturiseasca pana la moaste.
    Si asta se va sustine si mai bine atunci cand vor fi murit si martorii iar Ion Iliescu in buna traditie comunista,care a invatat de la nemti sa nu lase dovezi scrise si deci nu cred ca a lasat ceva scris in acest sens si daca da, va fi fost demult distrus.
    4. A spus ca capitalismul nu poate apare fara hoti si hotie ba chiar si-a bestelit tovarasii de lupta reprosandu-le capitlismul de cumetrie , ca el a fost sarac si cinstit un adevarat om de stanga un social -democrat, uitandu-se adevarul, ca de fapt a gandit ca un comunist, caci asta era, asta era stanga lui si a spus-o cand cu intinarea idealurilor nobile ale comunismului de catre Ceausescu(ca si cum Ceausescu ar fi fost mai putin comunist decat el, poate doar mai putin inteligent)si intelegand ca nu poate evita capitalismul a spus spre bucuria jigodilor care i se gudurau la picioare, daca e sa fie capitalism noi o sa-l facem, furati ca nu se poate altfel in capitalism, dati-le capitalism sa se sature,dar sa furati cat vreti repede, fara mila, imbogatiti-va si astfel vom mentine puterea mai usor pentru noi(citeste pentru mine deocamdata pana mor eu) si neamul nostru si tara la cherm in vecii vecilor, amin.

    S-ar putea replica, dar cine ar avea dupa moartea lui Iliescu interesul sa sustina o astfel de legenda, daca cu adevarat ar fi legenda?
    Pai toti complicii care au executat in fapt ,ca doar nu a omorat Iliescu cu mana lui, nu a furat Iliescu personal etc, el, vorba lui a fost calauzit numai de idealuri nobile, complici si executanti care au beneficiat de toate aceste faradelegi, care ai familii si care vor sa lase ca si Ion Iliescu un nume nepatat.
    Dar se inseala istoria si romanii in final(daca vor mai exista dupa aceasta ulima agresiune impotriva fiintei lor)ii va califica si il vor califica exact ca ceea au fost si au comis cu adevarat

    Comment by ion adrian — July 18, 2008 @ 8: 39. am.

  31. Ai foarte multă dreptate…
    Şi oricum, nu cred că Ion Iliescu poate rămâne indiferent la această reacţie… a blogosferei româneşti şi a unor oameni care mai apar pe la televiziuni…
    Trebuie el să aibă un plan… cu care poate va putea face mai multe decât ne putem noi gândi acum… să nu uităm că este un om foarte înţelept, care deja ştie cărările şi sforile politici româneşti…
    Eu zic că trebuie să avem mai multă încredere în el… o merită… orice ar face…
    Nu?

    Comment by Dacy — July 18, 2008 @ 10: 50. am.

  32. Omul este de înlocuit, dar ideile şi spiritul trebuesc duse mai departe. Trebue găsită personalitatea care să preia ştafeta mai departe. Gîndeşte-te la viitorul Leader. Eşti una din Potenţialii Reali.

    Comment by George Gross — July 18, 2008 @ 2: 48. pm.

  33. [...] Astazi fostul presedinte nu mai vrea sa candideze. Pentru el candidatura devenise o meserie. Pentru ceilalti un exercitiu de advocacy, un deal. Din fericire pentru unii, brandul PSD va pierde 50% din capitalul reputatiei intr-o singura zi. In ziua in care Ion Iliescu nu va mai candida. Din pacate pentru altii, si ma refer la miliardarii de stinga…caderea brandului poate insemna dezastrul. Un dezastru firesc care apare ori de cite ori cresterile sunt nenaturale, dopate. Sa fiti cuminti! [...]

    Pingback by Despre un fost presedinte « Maao’s Weblog — July 18, 2008 @ 3: 26. pm.

  34. @maria
    eu chiar am glumit cand am spus ca poate mihnea turcitul ar trebui sa ii ia locul lui ilici si iata ca trubadurul nostru socialist candideaza la ciolanul politic….ce profetie, ce deznadejde, ce uimire, ce angoasa ne cuprinde….mai draga…mai

    Comment by neinfectat de comunism — July 18, 2008 @ 5: 41. pm.

  35. @Mihnea,
    Catindeaza Mihnea, catindeaza ca poate eu te votez.

    Comment by ion adrian — July 18, 2008 @ 6: 47. pm.

  36. singurul lucru bun pe care l-a facut Iliescu a fost ca a avut curajul in decembrie 1989 sa isi asume responsabilitatea pentru a conduce tara.
    Ce a facut rau? Nu a impins tara spre vest mai repede, reforme intirziate, aprobarea coruptie sub forma tacita, etc.
    Milioane de romani au trebuit sa paraseasca tara pentru ca pina in 1996 nu s-a facut mai nimic… De ce nu am intrat in primul val in NATO si UE? Plateste cineva pentru asta?

    Comment by neinfectat de comunism — July 18, 2008 @ 7: 07. pm.

  37. E cam tarzie retragerea lui Iliescu din Parlament,dar nu prea tarziu. Raul a fost facut si cu ajutorul celor ce l-au votat de trei ori ca presedinte(11 ani) si de doua ori ca senator. Ultimele ispravi ale lui in Parlament au fost impotrivirea fata de Raportul Tismaneanu ,unde era unul din personajele principale, si, ca urmare, initierea si votarea suspendarii presedintelui. Cat despre celelalte fapte antiromanesti, ele se cunosc. a reusit sa ne traga inapoi cu zece ani fata de tarile foste comuniste.Pentru asta trebuie sa-i aducem “calde multumiri”.

    Comment by neinfectat de comunism — July 18, 2008 @ 7: 15. pm.

  38. In interviu Iliescu a recunoscut implicit o gramada de lucruri de-a dreptul jenante. Intre altele ca nu-l intereseaza circumscriptia – n-are rost sa te duci ca alegator care l-a votat si sa-i ceri sprijinul – ci “locomotiva”. Pai de asta candideaza el, ca sa il voteze o mana de oameni din sectoarele Bucurestiului si pe urma le este dator? Da de unde? Oamenii nu conteaza decat daca sunt de-ai lui, din partid, si-i are la mana intr-un fel sau altul. restul sunt doar plebe.
    A aratat clar ca considera alegerile un moft – ar vrea sa si el acolo, dar nu-i convine ca trebuie sa fie ales personal pentru asta. Ca si lingaii de langa el, care vor sa fac praf si aparentele democratiei cu “senator pe viata”.

    Comment by neinfectat de comunism — July 18, 2008 @ 7: 19. pm.

  39. @Maria, mi-a fost stearsa o corectura a textului dupa ce a aparut si deci o repet:

    tocmai ca in ce vedeti voi un geniu al binelui eu un vad un geniu al raului

    Comment by ion adrian — July 18, 2008 @ 10: 04. pm.

  40. iar gresesc “eu unul vad”

    Comment by ion adrian — July 18, 2008 @ 10: 05. pm.

  41. @Ioane,

    stiu ca asta crezi cu adevarat, dar eu nu cred asta. Si toate aceste elemente , repetate la nesfarsit, fara nici un fel de modificare, cred ca vin dintr-o sursa a securitatii. Sigur, tu le-ai pus aici intr-un fel personal pt ca in ciuda faptului ca sunt elemente fara credibilitate tu le-o conferi prin convingere personala. Dar e falsa aceasta credibilitatea a unor fapte care i se pun in carca lui Ion Iliescu. Si tu, in adancul tau, stii asta!

    Comment by Maria Barbu — July 18, 2008 @ 10: 24. pm.

  42. @Dacy,

    poate ca ai dreptate, dragul meu. Ma bucur mult de tot ca pretuiesti si intelepciunea si abilitatea politica a presedintelui Iliescu.
    Te imbratisez.

    Comment by Maria Barbu — July 18, 2008 @ 10: 26. pm.

  43. @George,

    esti un Cavaler luminos! Ma simt flatata, mandra si stimulata de ceea ce imi spui! iti multumesc mult de tot!

    Comment by Maria Barbu — July 18, 2008 @ 10: 28. pm.

  44. @Maao,

    asa cum ti-am scris si pe blogul tau, ai scris un articol f interesant.

    Comment by Maria Barbu — July 18, 2008 @ 10: 29. pm.

  45. @Ion,

    Mihnea ar vrea sa candideze dar nu stie inca nimic despre aceasta jungla politica. El are doar vise. Care pot deveni insa, la un moment dat, realitate!

    Comment by Maria Barbu — July 18, 2008 @ 10: 48. pm.

  46. @neinfectat,

    Ion Iliescu a facut foarte multe lucruri bune in politica romaneasca, intr-o perioada de mare cumpana istorica! Sunt convinsa ca posteritatea va fi in stare sa ii recunoasca meritele pe care contemporanii nu sunt in stare sa le vada!

    Comment by Maria Barbu — July 18, 2008 @ 10: 49. pm.

  47. @Ion, @neinfectat,

    sper din tot sufletul ca si voi sa vedeti candva, in Ion Iliescu un lider politic pozitiv si drept, de care Romania a avut atata nevoie.

    Comment by Maria Barbu — July 18, 2008 @ 11: 05. pm.

  48. maria mie imi scoti ochii sa nu iti spun mario dar tu ii spui lui ion adrian, ioane…ceea ce tie nu iti place, altuia nu-i face, parca era vorba aia din batrani…nu cred ca e asa o problema dar tu esti un pic de drama queen….

    Comment by neinfectat de comunism — July 19, 2008 @ 12: 32. am.

  49. @neinfectatule,

    offff! Stii de ce nu imi place sa-mi spui Mario? Pt ca seamana cu un nume masculin italienesc, ma enerveaza…. dar tot imi esti simpatic!

    Comment by Maria Barbu — July 19, 2008 @ 1: 04. am.

  50. Fara sa o spuna direct, Ion Iliescu le sugereaza colegilor sai ca in PSD nu este nimeni capabil sa-i faca fata lui Traian Basescu in cursa pentru Cotroceni. Adrian Nastase pare deja jignit de aceasta idee si crede ca ar fi indreptatit sa-si mai incerce o data sansele, dar mentorul sau stie ca nu mai poate paria pe fostul premier. Ion Iliescu stie, de asemenea, ca prezidentiabilul PSD trebuie sa fie curat si foarte cunoscut de electoratul sarac si needucat al partidului. Nu e clar daca fostul presedinte mizeaza in aceasta ecuatie pe Sorin Oprescu sau daca se gandeste la alte persoane, chiar mai celebre decat noul primar al Capitalei.

    Declarand ca nu este interesat de fotolii parlamentare, Ion Iliescu face de fapt un gest de captare a bunavointei celor din jurul sau si face parada de intelepciune. Pasul sau in spate este insa parte dintr-o strategie clara prin care incearca sa preia partidul, sa-l reformeze dupa gustul sau de fost secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Roman si, eventual, sa lase un mostenitor altfel decat Nastase, care l-a dezamagit prin lacomie, sau decat Roman, care l-a tradat. Ion Iliescu crede ca poate lasa in urma un partid puternic, o mostenire ideologica serioasa, dar si un urmas la Cotroceni.

    Comment by neinfectat de comunism — July 19, 2008 @ 12: 54. pm.

  51. @neinfectat,

    s-ar putea sa ai dreptate. Analiza asta a ta este foarte interesanta!
    Si, pana la urma, presedintele Iliescu are chiar obligatia de a lasa un urmas, iar demersul politic de mare anvergura, de reconfigurare a stangii romanesti, pe care il pregateste, arata ca nu numai ca nu va iesi din viata politica romaneasca ci va face totul pentru a ii marca viitorul!

    Comment by Maria Barbu — July 19, 2008 @ 6: 53. pm.

  52. maria
    daca nastase nu e acel urmas demn, pe cine crezi ca iliescu va numi?

    Comment by neinfectat de comunism — July 19, 2008 @ 8: 18. pm.

  53. @neinfectat,

    eu stiu ca presedintele Iliescu crede ca AN este cel mai bine pregatit pt functia prezidentiala. Cat despre urmasul sau politic in alt sens… inca nu stiu ce sa spun. Ne mai gandim dupa alegerile parlamentare.

    Comment by Maria Barbu — July 19, 2008 @ 8: 33. pm.

  54. @Maria,
    Dar posteritatea cred ca are in grija si erorile sau mai grav culpele deliberate.
    Textul meu este un scenariu prin care anticipez eu ca se va incerca acea carmire a posteritatii in scopul dorit de I.I., si mai ales de succesori, care au nevoie de acesta onorabilitate.
    PS Sa stii, ca nu am revenit la zona politicului decat pe acesta tema, provocat de dragalasul de viitor senator. Eu il votez, poate si la Presedinte, daca el va fi gaselnita lui Iliescu.

    Comment by ion adrian — July 20, 2008 @ 10: 17. am.

  55. @Ion,

    nu stiu exact la care “dragalas” te referi!

    Cat despre posteritate, eu sunt sigura ca ii va oferi presedintelui Ion Iliescu un loc mult mai favorabil decat ii ofera contemporanii. Asa se intampla mereu!

    Comment by Maria Barbu — July 20, 2008 @ 5: 18. pm.

  56. La Mihnea mistocarul ma refer, ca azis ca vrea sa candideze independent. De altfel am pus azi pe la tine mai pe la inceputul firelor, o referire la ultima lui poanta enorma, dar nu o mai regasesc, am pus-o prin fata ca sa o vada el . Ma refeream la mistoul facut pe un fir la AN referitor la vid de putere si emanati care duce la concluzia ca:

    Teoria lui Ion Iliescu a emanatilor este reluata de Teologia mistică ortodoxă, prin vocea Sf. Grigorie Palama, care reia acest idee prin celebra teorie a EMANAŢIILOR.
    Senzational de mistocar. Dar nu are cine sa-l inteleaga. Aia de la PSD cum sunt ei il iau textual si nu se prind. Cred ca ar trebui sa tac si eu ca-i fac rau…

    Comment by ion adrian — July 25, 2008 @ 7: 16. pm.


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

Blog at WordPress.com.