SCENARIU MEDIEVAL
Campania electorala pentru alegerile locale tocmai a inceput, cu un demaraj penibil, greoi, nesigur, jenant aproape. Tot felul de personaje s-au aruncat intr-o lupta in care vor fi folosite toate loviturile, inclusiv, - sau, mai ales, - loviturile sub centura! Numai ca fraierii se bat pentru primarii, iar greii pentru sefia consiiliilor judetene!
Noutatea din aceasta campanie este tocmai greutatea pe care o capata functia de presedinte al consiliului judetean, ceea ce inseamna de fapt oficializarea pozitiei de “baron local”, care va pierde ghilimelele si va deveni o realitate. Ma tem insa ca va deveni o realitate sinistra.
Se vor oficializa cele mai cumplite metode de spoliere a bogatiilor fiecarui judet de catre gashtile afiliate noului baron, coruptia va atinge cote ametitoare, iar puterea locala a fiecaruia dintre baroni va creste intr-atat incat Romania va intra intr-un previzibil Ev Mediu, fiind supusa oricand riscului unei rupturi brutale a statalitatii insasi!
Imi puteti spune ca am presentimente de tip medieval, dar exact asta va fi situatia. Romania va regresa in cea mai neagra epoca a sa, in care baronii locali, fie ei de stanga sau de dreapta, se vor trezi in postura de atotputernici in zona lor, iar dictatura nationala, atat de tentanta pentru functia prezidentiala, se va reproduce in toate judetele, rezultand un numar de clone de dictatori cate judete avem.
Numai ca baronii locali vor fi mai puternici decat este seful Statului, pe care il vor putea schimba oricand nu le va conveni ceva! Atunci sa vedeti lupte politice, dragii mei! Razboaiele fratricide, si, pana la urma, razboiul civil la care visa pana nu demult prezidentul, vor deveni o realitate care va matura orice prezident national, punand in loc un baron puternic. Cel mai puternic.
E un scenariu deocamdata. Dar, in curand, vom avea si filmul! Cu regie, actori si actiune cat cuprinde. Cu lupte, bogatie si sange, care nu va mai fi ketchup, ci sange adevarat. De fapt, ma tem pentru securitatea nationala, pentru integritatea nationala, pentru fiinta nationala. Sper din tot sufletul sa nu am dreptate!
Sa nu ajungem apoi sa ne impartim in mai multe “Kosovo”. In situatia actuala nu m-ar mai surprinde nimic. Sunt scarbit de ce am ajuns sa vad din ceea ce se presupune a fi politica.
Comentariu by Aurel Dragut — mai 3, 2008 @ 12: 40. am.
@Aurel,
din pacate, ma tem ca la noi procesul de involutie nationala va fi catastrofal. Adica, odata inceput, va distruge totul. Numai puterea asta portocalie de pseudo-dreapta a putut permite sa se creeze conditiile pentru astfel de nenorociri!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 12: 43. am.
Am scris şi eu că a început campania. Şi nu am găsit altceva de zis decât că vom avea nevoie de antivomitive. Multe.
Comentariu by DeMaio — mai 3, 2008 @ 1: 11. am.
@DeMaio
vai, Bogdan, esti rau de tot! Sau poate doar realist! Foarte realist.
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 1: 13. am.
Realist, Maria, din nefericire.
Comentariu by DeMaio — mai 3, 2008 @ 1: 35. am.
@DeMaio,
oare cand va veni acel moment cand realismul nostru nu va mai insemna peismism, neincredere, sila?
Mi-as dori sa vina cat mai repede, miraculos de repede!
Dar, odata ce am spus “miraculos” inseamna ca realismul meu ma atentioneaza asupra cvasi-imposibilitatii!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 1: 38. am.
Si eu am problema baronului local, naspa e ca e chiar de stanga, dar tare ii porc asta din Arges, asa ca, din pacate, oricat m-ar durea, votul meu, de data asta, stanga nu il va avea. Prefer sa il dau PC-ului, sincer si la obiect.
Comentariu by Oana — mai 3, 2008 @ 2: 01. am.
Foarte bun articolul, Maria, felicitari! Sper ca ai avut cateva zile libere linistite.
Comentariu by corinacretu — mai 3, 2008 @ 2: 28. am.
@Corina,
oti multumesc mult de apreciere!
Am avut niste zile burgheze!
Familie, liniste, chestii domestice! destul de nesatisfacator!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 2: 29. am.
@Oana,
acesti grofi trebuie pedepsiti, pt ca altfel sunt periculosi! Si devin si mai periculosi, asa cum am scris.
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 2: 39. am.
Dragă Maria,
În repetate rânduri am spus că Ţara are nevoie de o mână de fier la Cotroceni. Am fost etichetat drept ne-democratic. Acum, articolul tău vine să confirme această necesitate.
Ne trebuie un Conducător Puternic, dar nu ca paiaţa de băse, ci un Lider autentic, charismatic şi vizionar, adică Iniţiat, deşi vorba asta îi va enerva pe mulţi. Scanând scena politică românească, cred că, în afară de Preşedintele Iliescu, care din motive constituţionale evidente, nu îşi mai poate asuma această diakonie, doar ADRIAN NĂSTASE este singurul care poate salva Ţara de la dezintegrare.
ADRIAN NĂSTASE are experienţa managerială şi instituţională necesară pentru a conduce cu o mână de fier Ţara, fiind, aşa cum mărturiseau chiar şi vrăjmaşii tocmiţi ai Domniei sale, “cel mai puternic Prim Ministru al României de după ‘89.”
Şi ar mai fi multe de spus, dar mă opresc aici. Let’s just say that Mr. ADRIAN NĂSTASE could play a major role in the international policy…
Comentariu by Mihnea Georgescu — mai 3, 2008 @ 5: 04. am.
Da. Interesant. Si din pacate ai dreptate. Te pup cu drag de la NY.
Comentariu by Anca Alexandrescu — mai 3, 2008 @ 5: 12. am.
Trebuie să citesc cu atenţie şi să acţionez din vreme, căci, fraier cu sunt, iarăşi risc să găsesc găştile gata făcute şi împărţeala terminată…
Comentariu by Vania — mai 3, 2008 @ 7: 32. am.
[...] Românie, Europa, Ion Iliescu, Istorie, Marea blogăreală, PSD, Politică, Traian Băsescu Maria Barbu publică un interesant “scenariu medieval,” dar pe care eu l-aş numi apocaliptic. Eu am profeţit mai demult că statul naţional se va [...]
Pingback by Ţara se duce de râpă… şi singurul care o poate salva este Adrian Năstase! « Mihnea Georgescu — mai 3, 2008 @ 9: 55. am.
Am apreciat in mod deosebit interventiile pe care le ati avut la Politehnica in cadrul lansarii volumului Lester Brown Plan B 2.0 si am remarcat o profunda intelegere a fenomenului .
In privinta nivelului la care se duce campania electorala acesta este lamentabil iar situatia este cu atat mai grava cu cat in aceasta campanie totusi puterea are o strategie mai aproape de teorie .
Felicitari si mult succes in continuare.
Comentariu by radualexandrupsd3 — mai 3, 2008 @ 10: 42. am.
Draga Maria, ce se intampla cu tine? Unde iti este sensibilitatea care te caracterizeaza? “Fraierii” si “greii” parca erau calificative folosite de alt coleg de blog
Comentariu by Victor — mai 3, 2008 @ 11: 27. am.
ps de ce temi pentru integritatea nationala, securitatea nationala si in general pentru tot ce se termina in national ?
Comentariu by Victor — mai 3, 2008 @ 11: 44. am.
@Maria,
Daca este asa, adica va fi cum spui si nu e deloc imposibil, crede-ma ca nu se poate si fara asta, neamul asta trebuie sa-si duca crucea(pedeapsa pentru fratricidul facut cu lasitate) pana la capat, crucea care-l face sa transforme tot ce la altii este normalitate, democratie, decenta, iubire frateasca in exact non respectivele notiuni. Nu degeaba, si ca poet cred ca vei aprecia ce vei afla acum, suntem dupa stiinta mea sigura limba care in originele sale are pentru DA si Nu termenii de DA si BA care, cred eu, ca in logica Zamolxiana insemnau cele cu care incepe logica adica exista A(DA-afirmatia fundamentala similara cu ego sum qui sum) si non A adica NU(negatia fundamentala non universul fiind deci nentul care nu este de la Dumnezeu).
B este simbolul probabil dacicului bat, in logica formala actuala? batul pus pe orizontala inseamna non.
Se mai poate fantasma pe acesta tema dar pentru azi ajunge.
Vezi ca cele scrise despre sistemul de pensii private(pilonul II) ti se adreseaza si tie.
Comentariu by ion adrian — mai 3, 2008 @ 12: 22. pm.
Ai mare dreptate Maria, presedintii de consilii judetene sunt dumnezeii judetelor. Au fost si pana acum, dar de aici inainte vor fi de neoprit. Felicitari pentru articol!
Comentariu by ciprian blidaru — mai 3, 2008 @ 2: 06. pm.
Nu cred ca presedintii de consilii judetene, alesi prin vot nominal vor intoarce natia in medieval, iar daca dupa scenariul tau va fi asa, vor avea subiecte fierbinti cei din mass-media si nici noi bloggerii nu vom sta cuminti.
Mie imi place pamfletul!
Comentariu by omu' — mai 3, 2008 @ 2: 41. pm.
Inteligent articol. Felicitari!
Comentariu by blogideologic — mai 3, 2008 @ 6: 27. pm.
Draga Maria,
Dupa 50 de ani de teroare, sufletul romanesc a devenit incompatibil cu spiritul modernitatii –Romanii se plang continuu de inadecvarea lucrurilor imprumutate la fondul autohton. Nu stiu cum gandesti tu, dar eu am descoperit ca multor tineri intelectuali romani le lipseste educatia pur intelectuala. Mai mult, le lipseste obisnuinta si deschiderea de a accepta realitatea, capacitatea de a cantari argumente si o minima obiectivitate, iar asta se vede si pe cele cateva bloguri pe care le consult eu din cand in cand. Pe de alta parte, la intelectualul roman se observa lipsa de a se investi pana la capat in ceva, evitarea riscului, transformarea unor lucruri simple in lucruri complicate (in loc de invers), transformarea approach-ului in scop in sine, inversarea subiectiva a valorii lucrurilor.Vezi tu, Maria, aceste slabiciuni s-ar putea sa fie simtite si de catre patura defavorizata care, pierzandu-si nadejdea, prefera sa stea de o parte, lasandu-se prada talharilor de la judete (nu generalizez!). Maria, tu si prietenii tai, alaturi de voi si cei ca mine – incercam in mod eroic sa trezim constiinta civica din hibernare. Spun eroic, pt ca ne atragem diverse critici sau injurii pe care nu le meritam - Desigur, clasa politica actuala nu-si doreste un popor constient civic care ar putea-o forta sa se democratizeze.
De ce credeti voi ca altii nu au condamnat comunismul pana acum folosind o formulare oficiala de stat? Le lipseste responsabiliatea sau e riscant? Ideea de bine sau rau differa mult in istorie de la un popor la altul, sau de la o epoca la alta. Este greu de luat o atitudine transanta deoarece morala moderna consta in a accepta criteriile vremii tale.
Dupa parerea mea, politica de azi se baseaza pe o idelogie extrem de simpla care nu se mai adreseaza oamenilor de rand ci oamenilor de afaceri. Tot felul de afaceri. Politicienilor a inceput sa le lipseasca completitudinea si precizia, esentializand numai factorul economic. Setea de completitudine si de precizie sunt greu de mentinut iar lupta de a le pastra este chiar obositoare. Cand obosim, ne folosim de formula schitei care permite esntializarea, renuntand la detalii. In zilele noastre s-a renuntat la ‘detaliul’ om. Renuntandu-se la factorul om, istoria nu mai pare importanta.
A inceput sa se instaleze anarhia axiologica ca boala a societatii moderne, in special a celei europene (aici, Corina ne-ar putea spune ce simte ea). Valorile religioase, etice, estetice sunt parti ale unui integ in care ne regasim din ce in ce mai greu. Innotam mereu in politica economica. In orice caz, in haos nu exista libertate, ci o miscare oarba guvernata de necesitate. Azi a ramas doar libertatea rationala, ca fictiune acceptata drept nevoie interioara. Ce liberate mai poate avea omul inrobit finaciar, dragilor?! De aceea ma tot intreb daca ‘psihologia mistic-naiva a celor indragostiti de libertate’ nu va reveni mai puternica si mai complexa.
In general ne servim de instinct si inteligenta spre a ne maguli prejudecatile. Cand vine vorba de analiza politica, unii nu mai contenesc in a se maguli. Schopenhauer spunea ca medicul vede omul in toata slabiciunea lui, juristul in toata rautatea lui iar preotul in toata prostia lui. Ma intreb: Cum se vede omul prin microscopul vostru tinerii social-democrati ai Romaniei de azi? Eu il vad ca pe o plamada de mecanisme moleculare programate, flexibile dar foarte sensiblie la mediul inconjurator. Deformatie profesionala…:)))
In fine, eforturile unui politician ca AN, de a trezi un anume segment al electoratului ar putea avea un efect pozitiv in lant. Poate cei care au capacitate superioara de perceptie si predictie au sa-l cunoasca mai bine, iar eforturile sale ar putea fi bine-venite Actualmente, casta conducatoare este foarte puternica economic si va fi aproape imposibil de inlocuit. Insa, cu efort, s-ar putea sa fie fortata sa se democratizeze Asta spre folosul celor multi, chinuiti si slabi, de care in prezent nu pasa nimanui. Daca ar pasa cuiva, nu le-ar reduce dreptul la asistenta medicala, sau ar instala aparate de aer conditionat… macar in spitale..
Best of the best!
Cristiana (swinging portraits away, bridging to crossfire)
Comentariu by CJ — mai 3, 2008 @ 6: 52. pm.
@Mihnea,
nu neaparat o mana de fier ne trebuie la Cotroceni, ci un lider adevarat, iar Adrian Nastase corespunde acestor cerinte.
Deci suntem de acord asupra viitorului Presedinte!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 7: 08. pm.
@Anca,
iti multumesc pentru comentariu si salutari. Te imbratisez si eu (si pe Adrian!) si petrecere frumoasa in continuare!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 7: 10. pm.
@Victor,
asta este un text “apocaliptic” care sper sa nu se realizeze! Ma tem pt tot ce este national, ai dreptate! Si, mai presus de orice, ma intereseaza identitatea nationala, care, in scurta vreme, va inlocui securitatea nationala, care va intra sub incidenta constructiei europene, politice si de securitate!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 7: 12. pm.
Dragă Maria,
Se poate să nu fim noi de acord în vreo chestiune?!
Comentariu by Mihnea Georgescu — mai 3, 2008 @ 7: 15. pm.
@Ion,
iti multumesc mult pentru lectia de simbolexic dacic! Stiai ca sunt pasionata de asta!
Daca l-ai citit pe Nicolae Densusianu inseamna ca stii f bine ca fratricidul care ne bantuie vine din lupta mitologica din preistorie, care s-ar fi dat pe acest pamant. Eu visez la schimbarea acestui pattern negativ si blestemat intr-unul pozitiv si bnecuvantat, si sper ca voi reusi sa fac asta, chiar daca va trebui sa platesc cu propria mea fiinta!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 7: 34. pm.
Draga Maria, inca astept raspunsul la intrebarea mea. Cu riscul de a parea insistent. In comentariul tau doar ai reiterat temerile tale care razbat si din articol insa nu ai raspuns.
Comentariu by Victor — mai 3, 2008 @ 7: 42. pm.
@Ciprian,
multumesc pentru felicitari! Asa cum am scris, sper sa nu se implineasca acest scenariu, desi, asa cum spui si tu, presedintii de consilii judetene sunt, si vor fi si mai mult, “dumnezeii” judetelor!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 7: 45. pm.
PS. Ma confunzi cu Mihnea. Nu eu am categorisit scenariul tau ca fiind apocaliptic ci el. Dar daca ma intrebi acum cum il gasesc, raspunsul este :
apocaliptic.
Comentariu by Victor — mai 3, 2008 @ 7: 45. pm.
PPS Sau nu.
Comentariu by Victor — mai 3, 2008 @ 7: 45. pm.
@Vania,
nu esti deloc fraier. Esti inocent!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 7: 47. pm.
@radualexabdrupsd3,
multumesc pentru aprecieri!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 7: 48. pm.
@omu’,
bineinteles ca vom reactiona… daca va mai exista libertate in aceasta tara!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 7: 49. pm.
@Victor,
am marturisit ca sufar de nationalism, stii asta!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 7: 50. pm.
@blogideologic,
multumesc.
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 7: 51. pm.
@CJ,
interventia ta, pe post de comentariu, este iarasi o provocare pozitiva!
Cristiana, felul in care pui tu problema este aproape dureros si asta ma face sa imi gasesc noi resurse de curaj pentru a intra direct in actiunea politica!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 7: 53. pm.
@Mihnea,
teoreticienii postmodernismului spun foarte clar ca in societatea actuala coexista doua tendite contradictorii: globalizarea si tribalizarea!
Numai ca noi, romanii, nu trebuie sa cedam ca victime acestor tendinte, ci trebuie sa prezervam ce avem mai de pret, identitatea nationala, care in sfera politicului se manifesta pregnant in sfera statalitatii de tip national!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 7: 57. pm.
Şi totuşi, nu sunteţi de acord că o descentralizare este necesară. La un moment dat, trebuie să avem încredere şi să dăm puterea pe mâna cuiva. Şi aşa la noi lucrurile sunt destul de ciudate, cu o republică semiprezidenţială în care preşedintele doar vorbeşte că altceva nu prea îl lasă Constituţia să facă, premierul trebuie să ţină guvernul cu câteva procente susţinere în Parlament.
Descentralizarea este o soluţie, dar trebuie făcută cu responsabilitate, la nivelul majorităţii instituţiilor. Mi-e greu să mă pronunţ dacă această măsură privind preşedinţii de CJ face parte dintr-o strategie coerentă de descentralizare, dar scenariul pe care Maria îl schiţează mi se pare improbabil, cel puţin nu la acea scară. Conflicte au existat, aşa cum există întotdeauna, dar poate vor avea totuşi şi efecte pozitive.
Comentariu by mariusic — mai 3, 2008 @ 8: 04. pm.
scz, după prima frază era “?”.
Comentariu by mariusic — mai 3, 2008 @ 8: 09. pm.
@mariusic,
bineinteles ca trebuie descentralizare, dar tu vezi f bine cum se catara shmekerii astia in varful piramidei locale si isi atribuie puteri discretionare!
Daca acesti baroni locali ar fi niste lideri valorosi si bine intentionati, sunt convinsa ca se poate declansa o concurenta cu efecte pozitive, dar suntem inca sub semnul lui “daca”!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 8: 16. pm.
P.S. Vezi ca si tu vorbesti de responsabilitate? Asta este problema fundamentala!
Comentariu by Maria Barbu — mai 3, 2008 @ 8: 18. pm.
Maria
Paternul asta nu se poate schimba decat prin noi si poate ca din pacate chiar cu mari sacrificii asa cum tu vrei sa accepti
Comentariu by ion adrian — mai 3, 2008 @ 11: 34. pm.
@Ion,
sacrificiul nu inseamna moarte, ci inseamna, in conceptia mea, totala dedicare unei misiuni mai inalte, modelatoare de destin!
Comentariu by Maria Barbu — mai 4, 2008 @ 12: 06. am.
Auzi ma Mihnea, pe blogul asta o lauzi pe Maria B. iar pe al a lu Iliescu faci biza de articol. Cum se explica comportarea ta?
Comentariu by Pandele — mai 4, 2008 @ 12: 14. am.
Ce biză facă măi Pandele? Poate bâză?!
Sau poate îi fac briză Mariei?! Aşa mai are sens, aş zice şi eu, ca şi constănţean - mă-nţelegi?
Comentariu by Mihnea Georgescu — mai 4, 2008 @ 12: 46. am.
Am aprofundat subiectul abordat si pot spune ca ne aflam in mod cert in fata unei schimbari majore in politica romaneasca . Noile reguli duc intradevar la formarea unor centri de putere care pot derapa foarte usor in fenomenul boronilor locali.
Pana acum acest fenomen tinea de anumiti factori conjuncturali , pe cand acum din start este girat fenomenul .
Sa speram totusi ca nu va fi asa .
Oricum iportant este si faptul ca mediul economic are un cuvant tot mai greu in fata mediului politic.
Cred ca din acest raport noii baroni locali vor avea puterile mult ingradite .
Comentariu by radualexandrupsd3 — mai 4, 2008 @ 10: 59. am.
Oare se poate mai multă corupţie decât avem deja? Mai multă nesimţire şi nepăsare de la cei care ,,ne conduc” decât există acum? Parcă mă şi tem să mă gândesc că ar putea fi mai rău… Pentru că ,,baronii”, cu sau fără ghilimele deja există… şi fiecare zonă şi-i cam cunoaşte… poate nici nu mai au nevoie de oficializare… unii poate nici nu vor să fie în văzul lumii… sigur cei mai mulţi vor pune pe alţii să facă ce le cântă ei… dintr-un birou bine mobilat numărând banii contribuabililor pe care el îi bagă cât se poate de liniştit în buzunare…
Va fi vai de noi dacă situaţia se va înrăutăţii… şi ne vom mira de ce vor tinerii români să plece unde-or vedea cu ochii… numai departe de România să fie… cu bilet dus numai…
De fapt unora le-ar fi mult mai bine acolo.
Comentariu by Dacy — mai 4, 2008 @ 12: 50. pm.
Maria, felicitari! Obsev ca sunt foarte multi cei preocupati de adevaratele probleme ale acestei tari.
Felicitari pentru articol si pentru faptul ca ai reusit sa provoci o dezbatere atat de interesanta si plina de substanta.
Este bine ca frica de baroni poate provoca o asemenea reactie. Lideri ca tine au datoria morala sa arate oamenilor simpli care sunt adevaratele pericole ce-i asteapta.
Ar fi tragic sau comic- nu am reusit inca sa-mi dau seama, ca baronii sa-l atace pe Presedinte si sa-i ia acestuia puterea. Trebuie totusi sa ferim tara de clone si de dictatori! Si de razboaie fratricide! Si cum bine remarci de reintoarcerea la Evul Mediu!
Independenta si suveranitatea Romaniei trebuie aparata cu orice pret! Integritatea si fiinta nationala de asemenea. Sa nu luam la misto astfel de concepte.
Comentariu by Victor — mai 4, 2008 @ 1: 17. pm.
@radualexandrupsd3,
si eu incerc sa raman optimista, dar pericolele exista. Factorul economic poate fi echilibrant numai in conditiile in care nu pactizeaza, in stil mafiotic, cu puterea, fie ea centrala sau locala.
Atata timp cat mai exista in Romania conceptia conform careia o functie publica este o sursa de imbogatire in loc sa fie o responsabilitate, se mai pot intampla inca multe lucruri rele!
Comentariu by Maria Barbu — mai 4, 2008 @ 1: 44. pm.
@Dacy,
sa parasesti tara este o lasitate si o forma de egoism, care trece peste demnitatea personala. Eu cred ca noi toti suntem responsabili fata de aceasta tara, pentru ca suntem odraslele ei. Romania este tara-mama, si are acum nevoie de noi poate mai mult ca oricand!
Comentariu by Maria Barbu — mai 4, 2008 @ 1: 47. pm.
@Victor,
multumesc pentru aprecieri.
Faptul ca sunt multi romani preocupati de ceea ce se intampla cu aceasta tara e un semn de speranta majora, cel putin eu asa il interpretez!
Comentariu by Maria Barbu — mai 4, 2008 @ 1: 48. pm.
Aşa e… numai că atunci când vezi ce oameni se numesc ,,români” alături de tine, mie unul îmi vine să mă duc, şi să mă tot duc… dar ai dreptate… nu m-am mai gândit la asta ca o dovadă de laşitate şi egoism… dar dacă stai un pic să te gândeşti cam aşa e… Şi până la urmă dacă nu facem noi ceva nu o să facă străini şi nici într-un caz viitorii români, copii de azi…
Trebuie să facem ceva NOI!
Comentariu by Dacy — mai 4, 2008 @ 3: 20. pm.
Asa este. Tara are nevoie de noi. Nu ne putem lasa calcati in picioare. Mai ales de baronii locali. Ar trebui ca toti cei care muncesc in Spania si Italia sa se intorca de la munca, de pe plantatiile cu capsuni si sa ia in mainile lor destinele acestei tari. Sa nu ii lase pe baronii locali sa dezintegreze Romania. Chiar daca nu reusesc important este sa incerce. Cred.
Comentariu by Victor — mai 4, 2008 @ 3: 48. pm.
De-am castiga noi, romanii.
Comentariu by PETRISOR SOCOL — mai 4, 2008 @ 3: 49. pm.
PS Maria are dreptate cand afirma ca este o lasitate si o forma de egoism sa parasesti tara. Mai bine fara un ban si mort de foame in tara mea decat sa o duca bine familia in strainatate. Pe meleaguri straine de care nu ne leaga nimic. Nici macar amintirea prafului si gropilor din Bucuresti de exemplu. Ar trebui sa fim mai patrioti. Ce daca este o rusine ce se intampla in Romania? Ce daca nu putem face nimic? Suntem datori sa ramanem sa traim in mizerie si sa murim aici!
Comentariu by Victor — mai 4, 2008 @ 3: 53. pm.
@Dacy,
ma bucur sa declansez in altii acest proces de introspectie care sa dezvaluie sentimentele si responsabilitaile noastre fata de aceasta biata si cninuita tara! Stiu ca suna patetic, dar asta este adevarul!
Da, ai dreptate, de NOI depinde totul!
Comentariu by Maria Barbu — mai 4, 2008 @ 6: 21. pm.
@Victor,
problema este ca mai inainte de toate trebuie refacuta constiinta nationala! Stiu ca e greu, dar asta nu o pot face nici capsunarii plecati in Spania, nici muncitorii plecati in Italia. Cei care gandesc si care se simt responsabili si implicati,oamenii cu opinii ferme si oamenii de caracter, numai ei pot face asta, nu cei care se lupta numai pt bani ori pt un trai mai bun!
Comentariu by Maria Barbu — mai 4, 2008 @ 6: 25. pm.
@Petrisor,
azi am primit niste informatii sinistre, despre miscari obscure care vizeaza desfacerea Statului roman in trei bucati! Asta s-a dorit de pe vremea lui Stalin si oare vor reusi acum?
Vorba ta: macar de am castiga noi, romanii, si am reusi sa ne pastram aceasta casa natala, numita Romania!
Comentariu by Maria Barbu — mai 4, 2008 @ 6: 28. pm.
@Victor,
stiu ca e o forma de sacrificiu si de martiriu aproape sa accepti sa traiesti aici si sa lupti pentrui ceva ce exista numai in ideal! Dar cred ca numai acest tip de cauze sunt cele care dau maretie omului, ca apartinand unei comunitati nationale! Pt ca totusi nu ne nastem cetateni universali, ci apartinem unui pamant, unei patrii, ceea ce inseamna ca asta se inscrie in codul nostru si genetic si civic!
Comentariu by Maria Barbu — mai 4, 2008 @ 6: 31. pm.
Draga Maria, eu credeam ca este nevoie si de capsunari in acest demers. Dar tu decizi.
Comentariu by Victor — mai 4, 2008 @ 6: 42. pm.
Draga Maria cred ca si eu am acel cod genetic, nu? Adica banuiesc ca toti il avem. Suntem si romani si bucuresteni si fiecare cu sectorul lui, fiecare cu cartierul lui, fiecare cu blocul lui, fiecare cu familia lui.
Comentariu by Victor — mai 4, 2008 @ 6: 45. pm.
PS pt tarani se poate adapta, cu ulite si ma rog stiu ei mai bine.
Comentariu by Victor — mai 4, 2008 @ 6: 45. pm.
@Victor,
vad ca tu faci haz de ceea ce eu spun serios! Voi tine cont de asta altadata, cand o sa vorbesc cu tine, si nu stiu ce ar putea sa rezulte!
Comentariu by Maria Barbu — mai 4, 2008 @ 6: 57. pm.
Maria, cred ca m-ai interpretat gresit. Eu am scris peste tot ca ai dreptate. Sper sa nu incetezi sa mai vorbesti cu mine. Am ironizat mentalitatea romaneasca care stii cum e : fiecare cu a lui. Adica exact ce subliniai si tu. Sau poate nu am inteles eu bine…
Comentariu by Victor — mai 4, 2008 @ 7: 09. pm.
PS Sper sa nu rezulte scantei?
Comentariu by Victor — mai 4, 2008 @ 7: 15. pm.
Hai, mai, Victor, nu te “speria” asa de tare!
Stii ca tin la tine, asa ca… dar asta nu inseamna ca se poate chiar orice. Inseamna insa ca putem fi alaturi in multe circumstante, care sper sa ne fie cat mai favorabile!
Comentariu by Maria Barbu — mai 4, 2008 @ 7: 21. pm.
P.S. Scantei nu stiu daca vor iesi… dar un mic incendiu acolo, nu strica! Mai curata locul!
Comentariu by Maria Barbu — mai 4, 2008 @ 7: 22. pm.
Draga Maria, pai asa ar trebui. Adica sa fac cum ai scris tu in final. Nu esti prima persoana care imi spune. Bine ma refer la cele ale caror pareri conteaza in mintea mea. Ca nu ma iau dupa oricine.
Comentariu by Victor — mai 4, 2008 @ 7: 47. pm.
Imi face placere ca ma gasesc intr-o lista de favoare!
Like it!
Comentariu by Maria Barbu — mai 4, 2008 @ 7: 51. pm.
@Cristiana,
Sunt situatii sau subiecte sau stari de spirit sau idei false chiar daca aparent generoase cand trebuie sa fi transant.
Mai bine sa gresesti astfel decat sa ramai mereu in Laodiceia.
Comentariu by ion adrian — mai 5, 2008 @ 10: 50. am.
@Ion,
inteleg ca te adresez Cristianei Josef. Ceea ce ma impresioneaza pe mine extraordinar la Cristiana este implicarea ei in realitatea romaneasca, in ciuda faptului ca traieste in Canada, unde este un eminent om de stiinta!
Comentariu by Maria Barbu — mai 5, 2008 @ 12: 44. pm.
PS Recitind, vad ca am scris Laodiceia in loc de Laodiceea. Scuze.
Comentariu by ion adrian — mai 5, 2008 @ 2: 56. pm.
@Ion,
am vazut asta, no problem!
Comentariu by Maria Barbu — mai 5, 2008 @ 6: 39. pm.
[...] vor capata baronii locali in urma votului uninominal printr-un articol intitulat sugestiv ”Scenariu Medieval” [...]
Pingback by Republica Baronilor « Victor Reloaded — iunie 30, 2008 @ 2: 57. am.
@Victor,
din pacate nu se poate vizualiza articolul tau. Te rog sa vezi ce se intampla pe blog! Ma intereseaza f mult sa iti citesc articolul!
Comentariu by Maria Barbu — iunie 30, 2008 @ 2: 29. pm.